Nord Auto kompleksowo dba o dobór odpowiedniego auta, formy finansowania, ubezpieczenia, a także dalszego serwisowania i ewentualnego odkupu dotychczasowych pojazdów.
Przesłanek ku temu, że życie zawodowe Andrzeja Arefiewa będzie związane z motoryzacją, było co najmniej kilka.
Już w szkole średniej przyszły dealer wielu światowych marek potrafił wstawać rano i cały dzień spędzać na naprawach Syrenki rodziców. Największą nagrodą był dźwięk odpalanego silnika. Zgodny z motoryzacyjną pasją Andrzeja Arefiewa był również wybór uczelni wyższej. Ostatecznie padło na Politechnikę Białostocką.
W 1976 r., na drugim roku studiów, Andrzej Arefiew założył tam nawet Auto Klub Politechniki Białostockiej i został jego pierwszym Prezesem. Organizację wsparł ówczesny rektor uczelni, prof. Tadeusz Bełdowski, który kupił studentom trzy Maluchy, eksploatowane na wszelkie możliwe sposoby. Samochody posłużyły Klubowi między innymi do kształcenia przyszłych kierowców, ale też do organizowanych w Białymstoku rajdów samochodowych.
Właśnie na studiach Andrzej Arefiew już na poważnie planował, że chciałby otworzyć własny warsztat.
Aby zarobić na jego budowę, świeżo upieczony absolwent Politechniki Białostockiej wyjechał do niemieckiego Düsseldorfu.
Pomagała mi znajomość języka, którego uczyłem się zarówno w szkole średniej, jak i na studiach. Bywało różnie. Jednak udało mi się zrealizować swoje marzenia i podjąć pracę w motoryzacji. Dostałem stanowisko mechanika w serwisie Volkswagena w mieście Detmold. Po kilku miesiącach pojawił się wakat na stanowisku recepcjonisty. Spytany przez właściciela firmy, czy nie chciałbym go objąć – oczywiście się zgodziłem. Pamiętam, że już wtedy standardy Volkswagena w zakresie dokumentacji były bardzo wysokie. A pamiętajmy, że nie było wtedy komputerów i wszystko trzeba było wypisywać ręcznie – przypomina Andrzej Arefiew.
Po powrocie do Polski kontakty Andrzeja Arefiewa z Niemcami nie wygasły. Często jeździł tam, by kupować i sprowadzać do kraju części zamienne do samochodów zachodnich i japońskich. – Części do Volkswagena kupowałem w serwisie, w którym kiedyś pracowałem. W 1990 r. właściciel tej firmy zauważył, że generuję spory obrót. Spytał, czy w Białymstoku jest już punkt dealerski Volkswagena. Ostatecznie z niemieckiej inwestycji w Białymstoku nic nie wyszło. Gdy niemiecki dealer dowiedział się, że Podlasie znajduje się po wschodniej stronie Wisły, zrezygnował z budowy salonu w takim miejscu.
Andrzej Arefiew szybko pokierował jednak własnym salonem. Na początku lat 90. pojawiła się okazja pozyskania autoryzacji Opla.
Początkowo w Krupnikach pod Białymstokiem, gdzie znajduje się siedziba firmy, funkcjonował tylko serwis. Salon zlokalizowany był w wynajmowanym pomieszczeniu w centrum miasta. Przyczyna rozdzielenia serwisu od sprzedaży była prozaiczna – brak pieniędzy. – Nie miałem środków, by wykończyć salon. Dlatego w pierwszych latach funkcjonowania dealerstwa jeździłem do Niemiec na miesiąc lub dwa, by zarobić, a po powrocie przez pół roku budowałem.
Biznes jednak rozwijał się, a na rynku odczuwało się duży głód samochodów. – Najlepszym przykładem tego była oczekiwana premiera Opla Vectry B w 1996 r. Jeszcze nikt jej nie widział, a my już mieliśmy sprzedane ponad 20 samochodów. W 1997 roku, gdy sprzedałem 630 aut, zarobiłem najwięcej w historii istnienia firmy. Wyższy wolumen był jeszcze w roku 1999, gdy wydanych zostało 1360 samochodów, ale zysk dealerstwa był już niższy – mówi Andrzej Arefiew.
Rosnąca sprzedaż zainspirowała dealera do rozwoju. Pierwszym krokiem w tym kierunku było otwarcie dealerstwa Opla w Ostrołęce w 1999 r. Drugim – salon Volvo w Białymstoku. – Sukcesu mi nie wróżono, tym bardziej, że były tam już obecne wszystkie marki premium. Tymczasem w województwie podlaskim mamy dziś 32 proc. udziału w rynku premium, dzięki czemu wiedziemy prym wśród marek z wyższej półki. Tworząc przez lata odpowiednią otoczkę wokół Volvo na lokalnym rynku, doprowadziliśmy do sytuacji, że w Białymstoku Volvo jeżdżą prawnicy, profesorowie i lekarze – przekonuje Arefiew. Podobny scenariusz firmie udało się zrealizować w Olsztynie, gdzie dealerstwo Volvo wystartowało w 2012 r. W województwie warmińsko-mazurskim szwedzka marka ma 29 proc. udziału w sprzedaży premium, co również daje jej pozycję lidera.
Lista marek, z którymi współpracowało – lub współpracuje nadal – Konsorcjum Arefiew jest jednak dłuższa.
W roku 2012 Spółka Nord Auto podjęła współpracę z koncernem Hyundai jako Autoryzowany Dealer. Markowe portfolio Konsorcjum uzupełnia także Isuzu, Skoda i Volkswagen, przy czym współpraca z markami z Grupy VW ogranicza się do części posprzedażnej.
Dealer wywodzący się z Podlasia ma jednak na koncie jeszcze kilka innych inwestycji. Póki co, najbardziej udaną pozostaje ta z 2014 r., która zaowocowała przejęciem drugiego dealera Opla z Białegostoku, działającego wcześniej pod nazwą Opel Mega. – Ten ruch uspokoił rynek. Dzięki temu udaje nam się generować o wiele wyższą marżę przy jednoczesnym wzroście wolumenu Opla i udziałach w lokalnym rynku – wyjaśnia Andrzej Arefiew.
Drugim poważnym ruchem Konsorcjum Arefiew w ostatnich latach było pojawienie się na rynku warszawskim. W obiekcie działającym pod szyldem Auto Salomea na razie funkcjonuje sprzedaż Isuzu i autoryzowany serwis Opla. – Działalność tej lokalizacji dopiero się rozkręca. Ten ruch był jednak podyktowany chęcią zaistnienia na największym rynku w Polsce, gdzie możliwości prowadzenia dealerskiego biznesu są największe – mówi Arefiew. Dodaje on jednak, że stołeczny rynek nie jest łatwy i już po kilkunastu miesiącach obecności w stolicy widzi, że odniesienie tu sukcesu będzie wymagało olbrzymiego zaangażowania.
Nord Auto ponownie uhonorowany tytułem Dealera Roku marek Jaguar Land Rover!
Dealer Jaguar Land Rover Nord Auto po raz kolejny zdobył prestiżowy tytuł Dealera Roku. To wyjątkowe osiągnięcie świadczy o konsekwentnym dążeniu do najwyższych standardów obsługi klienta oraz niezrównanej jakości świadczonych usług.
Rafał Staleńczyk, dyrektor zarządzający salonu, wyraził swoją dumę i wdzięczność: „Nie ma większej satysfakcji niż zaufanie naszych klientów. To dla nich każdego dnia staramy się być lepsi i podnosić poprzeczkę w branży motoryzacyjnej.”
Dzięki wsparciu i zaufaniu klientów, firma może celebrować ten znaczący sukces już drugi rok z rzędu. Dealer z niecierpliwością czeka na kolejne wyzwania i możliwość dalszego podnoszenia standardów w obsłudze.
Decyzje o kolejnych inwestycjach Andrzejowi Arefiew ułatwiała świadomość posiadania dobrej kadry kierowniczej, która odpowiada za poszczególne podmioty wchodzące w skład Konsorcjum.
Białystok, Al. Jana Pawła II 89
+48 (85) 651 44 36
salon.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl
Facebook Volvo Nord Auto
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 672 40 41
salon.olsztyn@nordauto.dealervolvo.pl
Facebook Volvo Nord Auto
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 671 20 30
salon@nordauto.com.pl
Facebook Hyundai Białystok
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 667 11 21
jaguar@nordauto.com.pl
Facebook Jaguar Nord Auto
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 667 11 22
landrover@nordauto.com.pl
Facebook Land Rover Nord Auto
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 512 00 70
serwis.vw@nordauto.com.pl
Facebook Serwis Volkswagen Olsztyn
Krupniki 25, 15-641 Białystok
+48 600 333 407
cls@nordauto.com.pl
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 672 31 74
szkody@nordauto.com.pl
Białystok, Al. Jana Pawła II 89
+48 (85) 651 44 36
salon.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl
Facebook Volvo Nord Auto
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 672 40 41
salon.olsztyn@nordauto.dealervolvo.pl
Facebook Volvo Nord Auto
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 667 11 21
jaguar@nordauto.com.pl
Facebook Jaguar Nord Auto
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 667 11 22
landrover@nordauto.com.pl
Facebook Land Rover Nord Auto
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 512 00 70
serwis.vw@nordauto.com.pl
Facebook Serwis Volkswagen Olsztyn
Krupniki 25, 15-641 Białystok
+48 600 333 407
cls@nordauto.com.pl
Olsztyn, Al. Warszawska 117d
+48 (89) 672 31 74
szkody@nordauto.com.pl
Białystok, Al. Jana Pawła II 85
+48 (85) 671 20 30
salon@nordauto.com.pl
Facebook Hyundai Białystok